Vin och ensamheten

Syrran har åkt hem nu. Jag var och lämnade henne och alla våra tre katter på tåget vid sjutiden ikväll. Min lägenhet känns lite småkusligt tyst och tom nu när de åkt. Inte ens ett litet jamande eller strykande finns det kvar. Att syrran åkte började bli på tiden. Jag älskar min syster, men på 25 kvm blir det lite väl mycket syskonkärlek och jag började njuta lite för mycket av tiden jag inte var hemma idag. Och att hennes katt följde med var ju inte så konstigt, Dessutom som Tôsa mest hela tiden och var inte varken kelen eller busig.
¨
Men mina kissar... de som värmer mina fötter på natten, de som jamar hungrigt när jag vaknar på morgonen och som slickar i sig vattnet från mina ben när jag har duschat. Mina kissar som kommer och kräver uppmärksamhet och lägger sig i knät tvärs över händerna som styr tangentbordet... Mina gosiga, håriga bamsekissar... De är inte hemma och det känns lite konstigt. Det är nog bra tur att jag har dem annars hade jag inte trivts lika väl i min lägenet i längnden tror jag.
¨
Syrran glömde lite hönö-kaka (bröd) i min frys. Det kommer jag ta med när jag åker hem i Påsk... Jag vet att det smakar gott, men att ta fram det, tina det och äta det för att sedan må lite lagom sockerbakis i två-tre dygn efteråt kommer inte locka så mycket. Hon glömde också en tetra Varm&Kall på min köksbänk. Den kommer stå i skafferiet till Påsk. Flaskan med vitt vin som stod i kylskåpet däremot var ju öppnat och nog för att det är skruvkork på det men det håller sig inte i en månad för det. Att hälla ut är lika mycket alkholmissbruk som att ge det till en alkis så det dricker jag upp nu. En halv flaska, rakt ur hals i hals... Lite loodis att dricka det så, men praktiskt. Sött och gott är det och jag kommer så klart att vara sockerbakis fram till fredag/lördag någonting, men man häller inte ut gott vitt vin i slasken. Det gör man bara inte. :-P
¨
Här firas (?) ensamheten och lugnet med syrran halva vin som var kvar direkt ur flaskhalsen så här en onsdagskväll mitt i Mars. He he he.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0