Veckans karamell!

Och så var det det där med karaktären ja...
¨
Den första av två uppsatser har börjat bli skriven nu så lite karaktär har jag ändå.
¨
Men jag bytte som sagt ut en soppa i morse mot kokt ägg med laxpastej. Det var otroligt gott. Och jag har inte dåligt samvete. Jag bara känner att jag borde ha mer karaktär än så. Jag vet att varje dag som jag byter ut en soppa mot något annat eller som jag på något annat sätt ändrar antalet kalorier jag sätter i mig kommer slutdatumet längre bort. Sist hade jag inte gått ner så mycket från invägningen innan.
¨
Den här veckan kommer jag inte att väga mig alls, för jag tror inte att jag kommer ha tid över att ta mig in för att göra det. Jag saknar variationen tror jag. Det är lite monotont att äta samma smaker hela tiden. Samtidigt är tillagningsprocessen extremt uttjatad och tråkig nu. Jag tror det börjar bli på tiden att jag lägger om min plan. Helfart är uppenbarligen inte något som jag kan eller vill hålla mig till. Samtidigt vill jag fortfarande gå ner massor i vikt, jag har (eller hade sist jag vägde mig) iallafall 15 kilo kvar till mitt slutmål. Det betyder visserligen bara 5 till nästa delmål, men ändå...
¨
Jag vill nå det och jag vet att det inte var så länge sedan jag började och jag körde helfart troget och tappade massor och är nu 16 kilo lättare. Jag vet att med lite dicsiplinerad helfart går det fort och jag är snart nere på den där målvikten och sen kan jag börja arbeta med de ändrade vanorna. Men jag har ju redan ändrat massor i mitt sätt att tänka. Jag tror jag skulle kunna klara mig bra på halvfart också och att jag fortfarande skulle kunna gå ner ett kilo i veckan. Sedan finns det inget som hindrar mig från att gå tillbaka till helfart igen om ett tag.
¨
På onsdag kommer min lillasyster och ska stanna några dagar. Hon kommer ju äta mat. Det är bara två veckor tills jag ska trappa upp inför norgeresan. Jag tror inte att min mage är i så stort behov av upptrappning. Jag råkar vara begåvad med en pansarmage som tål det mesta i matväg. Jag har redan bestämt mig... medan syrran är här kommer jag att äta lite mat. Jag ska verkligen anstränga mig för att inte bryta ketosen för att slippa avgiftningen sedan, men jag ska äta mat. Sedan är det bara en vecka kvar. Syrran kommer på onsdag och åker igen lördag/söndag/måndag någon gång... Hon har ingen tid att passa.
¨
Nej, men kanske skulle jag köra halvfart från nu när syrran kommer hit till när jag kommer hem från Norge? Det blir i så fall tre veckor med mat. Tre veckor där jag som mest kan gå ner två-4 kilo. Jag hade hoppats på att nå nästa delmål på 89 kilo innan norgeresan och det är ju fortfarande möjligt. Jag har ju inte vägt mig så jag vet ju inte än.. men kanske skulle jag lyda mina egna råd och hålla mig borta från siffer-datum-jakten och köra på känsla? Min känsla säger att jag saknar mat lite för mycket just nu för att kunna köra stenhårt och dicsiplinerat. Det vore kanske skönt också att se om jag faktiskt kan klara mig med mat utan att överkonsumera...
¨
Men jag vet inte... jag får ta och suga på den här funderingen någon dag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0