Ska snarka lite extra i natt.

Då var båda hemtentorna klara och inskickade. Syrran är ju på besök fortfarande så min vanilga taktik fungerade inte riktigt. Min vanliga taktik består i att skriva något stycke, komma av mig, göra annat på datorn i några timmar, skriva ett stycke till, komma upp i massa mer text än vad jag ska ha, behöva leta referenser och sedan börja beskära texten och aldrig bli riktigt nöjd utan hålla på och peta med den tills sista minuten. Men när syrran vill låna datorn och spela facebook-spel (cityville) och jag vet att jag inte gör något jättevettigt kan jag ju inte direkt säga "nej, för jag ska göra ingenting nu i tre timmar". Istället har jag använt den tiden till att diska eller läsa kursitteratur eller något annat.
¨
Samtidigt måste jag ju vara social mot min syster och hon hade haft med sig räkor, och jag hade köpt räkor så vi hade en del räkor. Vi skulle äta dem igår. Men för någon månad sedan hade jag pratat med en komis om det där med att äta räkor och hon tyckte då att vi kunde ju säga till för hon ville gärna äta räkor hon med. Så vi bjöd in henne till det också. Runt 9 igår kom hon och hennes bebis. Innan det hade jag diskat och plockat undan saker som liksom bara sådär letar sig fram nu när någon annan är här. Saker jag vanligtvis inte har framme. Syrran fick i uppgift att ta sig till affären och köpa mer bubbelvatten och ägg. Äggen skulle vi ha till frukost i dag, eller några av dem i alla fall, så blev det inte.
¨
Men så var bebis+kompis här och vi gjorde slut på 2 kilo räkor. Jag lovar att jag åt definitivt minst av dem. Eller ja.. bebisen fick bara en, att smaka lite på och katterna fick några, men annars åt jag minst. Men å så gott det var. Sedan spelade vi carcasone. Syrran har blivit smått kär i det medan hon är här. Min kompis åkte hem vid 2, då började jag skriva på tentan. Innan hade jag bara letat referenser. Det var först i går morse som jag hittade den litteratur jag sökte efter. Jag hade ju som vanligt inte läst allt i takt med kursen så det var ju en hel del letande innan jag hittade. Men så 2-3 inatt började jag på allvar med tentan. Jag sov en timme på soffan, sittandes, för att det skulle vara så obekvämt som möjligt och jag därmed skulle vakna igen ganska fort. Utöver den timmen har jag varit vaken sedan 10 igår morse... hehe... jag börjar bli trött nu.
¨
Nu ska jag duscha, efter-tenta-aktigt ta hand om den oönskade kroppsbehåringen och sen invänta johnblund. Något säger mig att jag inte behöver vänta så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0