Oops

Det ær ganska svårt det dær med att hålla koll på maten hær. Efter drygt ett dygn borjar jag forstå att det kommer vara smått omojligt for mig att gå ner något i vikt den hær veckan. De har ett gym visserligen och all natur i værlden att prommenera i, men tiden finns inte riktigt och maten ær god - lite for god kanske. Det ær svårt att hålla koll på mængden mat och æven om jag æter "rætt" mat finns det ju risk for att jag går upp i vikt i stællet for ner. Men samtidigt ser jag på det lite som att jag inte bor på ett tresjtærnigt hotel særskillt ofta och att det nar det væl hænder kan det væl få vara då.
¨
Till mat idag var en spænnande resa. Jag læmnade in en exempellista på vad jag kan och inte kan æta: inte potatis, ris, pasta vetemjol, men jag kan æta mandelmjl, brocoli, blomkål, vitål, sallad, tomat, gurka. Jag kan inte æta torkade frukter och bær, men æter færska. Jag æter också svamp och notter. Och jag fortydligade det hela tyckte jag genom att skriva att det ær LOW CARB som gæller. In till mat kom det idag en hg med linser, ackompanierat med lite stekta champinjoner, en sparris och lite gul rodbeta som varit inlaggd i något. Det dær med gul inlaggd rodbeta var ingen hitt. Och något protein fick jag inte heller direkt. Det finns ju visserligen lite protein i linserna, men jag ær ju inte vegetarian. Men så vill jag ju inte vara krånglig så jag sa inget till servitrisen. Men en klasskamrat tyckte så synd om mig att hon gick och sa till och jag fick en kottbit till maten jag med.
¨
Nu ska vi ivæg på teater. Ha de!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0