Ben & Jerry's

Jag är en glassfantast. Det där med gb bigpack från icas frysdisk betalat med en tjuga var något jag tröttnade på för länge sedan. Och pinglass är ju trevligt när det är varmt och man stannar på macken för en paus under en lång biltur och man kan passa på att pröva årets nyheter. Sen finns det så klart favoriter bland dem...
¨
Men allra bäst är glass när den antingen är hemgjord, men det är lite svårt nu när jag inte längre bor med en glassmaskin i hushållet, eller när den kommer i fina så papperstubs på omkring halvlitern i storlek. Några favoritmärken är Lejonet & Björnen om vi snackar lokala förmågor, Häagen-Dazs, om vi snackar lätt att hitta i frysdisken, och så klart Ben & Jerry's oavsett vad vi snackar om.
¨
Nu börjar B'nJ's presentera sina nyheter för 2011 och det känns lite konstigt... Samtidigt som jag vill bege mig iväg till hemköp i nordstan (där jag vet att de har B'nJ's i frysdiskarna) för att köpa på mig lite av den glass som därmed försvinner ut sortimentet och för att titta efter nyheterna, samtidigt som jag vill smaka på glassen... vill jag inte ha den alls.
¨
Nej, än är det för kallt ute för att äta glass, och än har jag alldeles för många kilon kvar innan jag når mitt slutmål med vikten. Än är det inte tid för glass och solsken. Det är ännu tid för vantar, mössor och minusgrader. Glassätandet får vänta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0