... jag hoppas lite på det.

Så var det andra mötet avklarat och vi verkar vara en mycket trevlig grupp... Vi pratade och delade med oss så mycket av erfarenheter och sånt att vi till och med drog över tiden med 5 minuter.
¨
Innan det hade jag tränat, och jag har nu börjat använda löpbandet och dess fina funktioner. Bl.a. intervallträning för att stärka hjärtat och öka konditionen. Och jag är väl lite öm i knäna, men inte så det gör ont på fel sätt utan mest för att jag ansträngt mig.
¨
Och så vägde jag mig igen... eller igen... det var ju en vecka sedan sist. Och jag håller en mycket rak viktminskningskurva på mellan 2,2 och 2,4 kilo i veckan. Jag har nu gått ner från 112,9 till 104,4. Med snabb huvudräkning är det alltså 8,5 kilo på knappt fyra veckor. Håller det i sig kommer jag nå mitt första delmål en vecka tidigare än beräknat.
¨
Imorgon ska jag besöka doktorn. Han (könsstereotypt och fördomsfullt tar jag för givet att det är en han, men jag vet att det kan vara en hon och lägger egentligen inga värderingar i det, helst är det en hon... jag tycker inte om när gubbar ska lyssna på lungorna och ha sina händer lite för nära mina tuttar under tiden) ska nog höra att jag kan andas, se så att blodet faktiskt cirkulerar i kroppen så det inte står still, han vill kanske höra så att hjärtat fortfarande sitter på vänster sida (mer tutt-nära kontakt)... och så kanske jag ska kissa i en kopp och bli stucken i armen. Vad vet jag? Jag har aldrig gått på en hälsokontroll som vuxen och som barn behövde jag aldrig kissa i någon kopp, (förutom en gång och det gick inte så bra så de fick sticka mig i armen iallafall den gången).
¨
Jag ska ta med mina fina kvitton, som jag är så stolt och glad över, och visa doktorn... Han kanske blir så glad så att han glömmer bort det där med koppkissandet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0