.. för jag har inte provat det själv.

Så var en arbetsvecka slut, snart i alla fall. För de som går hem på fredag och inte kommer tillbaka förrän på måndag ja. För mig och andra studenter är det lite annorlunda och när skolan och biblioteken stänger får man sitta med böckerna hemma och fortsätta knö in saker som egentligen inte får plats och som bara ska stoppas på en hylla längst in, längst bak, längst ner i biblioteket dit folk aldrig går annat än för att ha skumt bibliotekssex... eller så har jag hört....
¨
¨
¨
Var var jag nu... Jo inknöandet av onödig kunskap. Den avslutas ju så småningom och biblioteken behöver tid på sig att sätta ihop några fler IVAR från IKEA, och det vet vi ju hur lång tid det kan ta, och då tar vi studenter paus i inknöandet. Fast paus är ju inte samma sak som att sitta i soffan, se på film och möla in ostbågar som man egentligen inte tycker om förrän de legat framme hela natten, men i den här takten kommer det inte finnas några kvar.
¨
För mig består inknö-paus till viss del av att se heta specialagenter av diverse amerikanska myndigheter som försöker lösa mord eller sånt... Men det är bara en liiiten del. Den stora delen består i att träna nu mera. Och det gjorde jag igår... Och i tisdags... och i måndags... Inte i onsdags för då totaldeckade jag av trötthet i soffan... fast det låter roligare att säga att min katt kidnappade mig... För det gör han ju lite när han på drygt 6 kilo lägger sig tvärs över mig och vägrar flytta på sig på två timmar.
¨
Då är frågan om jag ska träna något idag eller inte. Mitt förnuft säger att jag ska det... sedan är gymmet stängt till på måndag och i så fall får jag tre vilodagar i sträck och då är jag ju lat och bränner inte fettet så fort som jag egentligen vill. Men lätjan säger att den vill sitta kvar i soffan hemma och kanske, kanske till och med läsa lite litteraturvetenskap - en inledning för att stilla det eventuellt dåliga samvetet (knö in lite mer onödig kunskap).
¨
Iallafall... Tränandet går bra och igår testade jag löpbandet och joggade lite... och knäna höll sig i rätt riktning. Det är bra....
Ätandet går bra... eller bristen på ätande... Igår hade jag rutin på maten... det har jag inte idag för jag tänker att så fort jag ätit frukostsoppan måste jag göra något vettigt med resten av dagen och det vill jag inte, så nu är klockan nästan 3 och eftermiddagsdags och jag har ändå inte ätit frukost än...
¨
Och bloggen når en läsare... och det här inlägget är så långt så det avskräcker folk från att läsa hela så ingen kommer uppfatta det där med duschandet... :-P Och om du frenetiskt börjar leta så kommer du, min enda läsare, inte hitta det för jag ångrade mig och tog bort det... Och det där med bara en läsare borde jag ha löst genom att hämna sex i första stycket... och igen nu... Moahaha!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0