Tredje mötet

Somliga har gått ner, de flesta har gått ner... kläder börjar se större ut och de flesta har nu tappat flera kilon. Om jag tappat något från förra vecka eller inte... eller snarare hur mycket vet jag inte. Jag låg en halvtimme efter hela dagen igår och kom dit bara precis itid till mötet så jag hann inte med det där med att stå barfota på någon våg. Jag sparar det till nästa vecka... då ska det vara tvåsiffrigt! Hoppas jag... Håll tummarna!
¨
Annars började igår väldigt bra...
08:35
-buzzz... buzzz sms buzzzzzzzzzz.
"gnumfh... sover"
-buzzzz.... buzzzzzz.
"Okej då... vad vill du... vem vill något"
-Buzzz-google-påminnelse-tandläkaren 09:30... buzzzz.
"VA!? Är det IDAG?!-klarvaken"
¨
Jag hann fram och han bara ta av mig jackan och få för mig att jag skulle bläddra lite i SE&HÖR utan att faktiskt hinna bläddra något alls innan det var in tur att fottograferas och petas på.
¨
Vi tog bort det sista plåtskrotet från alla tandställningar så nu får jag flyga utan att behöva gava stort och visa att det inte är en kniv eller pistor eller hagelgevär i min mun som fått metallbågen att pipa av upphetsning... "jag har hittat metall! Men jag ser inte var det är... men jag VET att det är här någon stans!!". Fast jag flyger ju så ofta (en gång hittills i hela mitt liv) så det har ju varit så jobbigt att gå genom den där bågen och bli pip-ad på.
¨
Jag fick också göra två förebyggande-åtgärd-lagningar. Visdomständerna i underkäken var ju fortfarande hela och så, men fårorna i bitytan var djupa och tandläkaren förstod att jag haft svårt att komma åt att få bort allt som legat och gjort sig svart där. Så han borrade bort fårorna och fyllde igen dem med plast. Mamma säger att jag får troligen finna mig i att jag måste dra ut dem någon gång... Tandläkaren säger att så länge de förebyggande-åtgärderna-lagningen håller och det inte blir något värre i framtidien kan jag tänkas ha dem hela livet. Jag hoppas att mamma ljuger.
¨
Det där med att tandläkare bryter av rötterna på tänder och utbrister "Oj då" (eller var det "Uoops"?) medan jag ligger fastspänd och uppspärrad helt utan förmåga att försvara mig har jag gjort och behöver jag inte göra om.
¨
Iallafall är det inte jag som har tandläkarskräck - det är plånboken. Men den kom också lindrigt undan. Bara 1300... och eftersom jag inte gick till tandläkaren förra året hade jag ju 650 sparade sedan dess, jag är smart!
¨
Idag ska jag försöka hinna träna också hade jag tänkt... men det beror på om jag nu hinner klä på mig och packa både skolväskan och gymväskan innan jag måste gå om tjogu minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0