Shoppingrunda

Som sagt gick jag till stan... eller nästan hela vägen. Jag åkte spårvagn över bron. I stan köpte jag massor med fint kollage-material... färgade papper, glitter, lim, penslar, lite mer glitter.... Det kommer bli ett jätteglittrigt Mål/Resultat-kollage. Jätteglittrigt = jättefint... Så länge man inte måste ha det på sig. Att ha glittriga saker på sig, som kläder, blir lätt lite för mycket enligt min smak... Oavsett kön... Glittrigt nagerlack, glittriga detaljer.. men lite hela glittriga tröjor, eller klänningar, eller kjolar, eller byxor eller leggins... Vad är det med folk och glittriga leggings? Fast de flesta är blanka ioförsig...
¨
Men jag gillar att ha glitter på saker... på vykort man ska skicka till folk... på födelsedagskort.... i ljus... Jag gör gärna egna ljus för att få massa glitter i dem. Och i tvål... samma sak med dem... gör dem själv.. de glittrar mer då. :-D. Redan när jag var liten fanns det där med glitter-på-allt-beteendet... Jag och min bästis hade delad vårdnad om alla våra bokmärken... Jag hade en pärm sedan innan och hon hade två, så vi tyckte att det var rättvist att vi förvarade en pärm och mig och två hos henne... Vi hade många fina och en del ganska gamla bokmärken med glitter på. Det tyckte vi var fint. Vi ville ha glitter på alla bokmärken. Så när jag fick glitter-klet-pennor i julklapp ett år använde vi dem till att glittra våra bokmärken... Det blev jättefint... tyckte vi då... Nu tycker jag att min samlig ser lite överglittrig ut.
¨
Hursomhelst. Massa glitter blev det från affären. Jag visar resultat när jag är klar... någon gång imorgon alltså. Jag måste bli klar i tid så att allt lim hinner torka så jag kan ta med mitt jätte-glittriga kollage till mötet i morgon och visa alla andra vad lite fantasi och massor med glitter kan göra.
¨
Jag köpte nya skor, lite halvspontant. Jag behöver nya promenadskor. De jag fick efter att morfar dog var bara två nummer för stora så fötterna gled runt i dem och nu hade mina fötter ätit upp allt vad innersula heter och något som finns under nyps och ger jättefula och stora blåsor under foten. Inte skönt. Kängorna har använt hela vintern är 10 år gamla, typ. Jag minns inte exakt vilken vinter det var jag fick dem. Men de börjar sjunga på sista vintern nu. Innersulan är uppäten för länge sedan och i år köpte jag ny innersula av fleace. Det har varit varmt och skönt. Yttersulan börjar få väldigt lite med mönster på utsidan av hälarna, jag har tappat räkningen på alla skosnören jag har haft sönder... Det är en liten, liten reva i lädret på den ena, men där läcker det in... som tur är revan uppepå kängan, så det läcker inte in i första taget. Sen har det börjat läcka in i sömmen mellan sulan och lädret i tårna på kängorna. Inte mycket.. men tillräckligt för att det ska irritera. Det har varit bra kängor och jag skulle vilja undersöka möjligheten att piffa till dem till nästa år... Kanske någon skomatare kunde titta på de där sömmarna vid tårna... Men det stora problemet med kängorna är att det där hårda, som jag tror är plats, vid hälen som ska hålla formen liksom har skavts fram i skarven mellan det hårda runt hälen och det mjuka i skaftet på den ena kängan. Det här hårda är inte bara hårt utan det är vasst också. Idag kom jag hela vägen in till stan, men sen hade jag ett jätteskavsår (sår, inte blåsa) på ena hälen. Jag hade plåster i ryggsäcken för det är inte första gången det händer... så jag tog mig hem med kängorna på.
¨
Men jag köpte nya promenadskor. Utbudet var lite fattigt, och många av modellerna var helsvarta, helplastiga (eller var det äkta läder?) och därmed jättefula (enligt mig). Men jag hittade ett par gråa med blå detaljer och med gårtex-nät lite överallt runt foten. Massa vädring och massa slitstarkt matterial. I rätt storlek satt de jätteskönt och priset var bara 699 mot 999 som var priset på dem från början. Så jag slog till, trots att jag egentligen inte hade råd den här månaden. Jag behöver trots allt ett par nya skor att gå i om jag ska kunna promenera varje dag.
¨
Sen var jag in i en affär där jag i höstas köpte ett par jeans i storlek 50. De jeansen har varit bekväma och trevliga på alla sätt och vis, det har bara varit fel storlek på dem. Nu passar de inte alls längre och jag måste-måste ha ett skärp i dem för att de överhuvudtaget ska stanna uppe.
¨
I affären hade jag ett enda syfte... jag skulle prova ett par andra jeans... vilka som helst... som gick att se från skyltfönstret och som därmed inte var undangömt länst-in-längst-bak-skäms-på-dig-tjockis-hörnan. Jag behövde bara ta några få kliv in från entrén och där hängde ett par regular-waist-stright-leg-storlek44-jeans längst fram på sin pinne. Dem tog jag in i provhytten och så här såg det ut:
¨

Jag stoppade ner tröjan så att man ska kunna se ordentligt... Affären borde verkligen tvätta sina speglar.

Det syns dåligt, för varken kameran, motivet ellet ljusen var särskillt medgörligt, men visst syns det att det är 44, iallafall mer troligt än 50 eller 38?
¨
De är uppe, de är stängda, det pöser över bara liiite i midjan på ena sidan... vänster på mig personligen, men till höger på bilden. Om en månad ska jag gå tillbaka och pröva samma par... får se om det blir i samma storlek. :-P
¨
I det stora hela var det en bra shoppingrunda. Jag har inga pengar kvar, alls... eller ja... jag har min buffert kvar, och den var jag tvungen att nalla lite av för att kunna köpa skorna... Jag kommer behöva nalla lite till nästa helg när jag ska på spexteater som för att fira att jag väger under 100 kilo... Jag hoppas att jag gör det då... Invägning sker antingen i morgon eller på onsdag. Imorgon är det ju träff och praktiskt att passa på när jag ändå är där. På onsdag är det precis 6 veckor sedan jag började och med tanke på att jag har gått ner stadigt drygt 2 kilo i veckan är det troligt att jag nått målet på onsdag eftersom det är mer troligt att jag gått ner 13 kilo då än på måndag.
¨
Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0