Ny dag, nya tag!

Onsdag var en bra dag, om man bortser från att jag helt saknade internetuppkoppling. Plugga med omtentakompis, träna... Ta 2 kilometer på 16 minuter... Massa ökningar på styrkemaskinerna. Idag vaknar jag med träningsvärk både här och där och det är mycket skönt efter en veckas stillasittande.
¨
Något jag är mindre nöjd med är den snö som föll igår. Det är sista halvan på februari, vi har haft vinter i tre månader nu, det är dags för vår... Jag vill ha en sol som värmer i ansiktet och väcker fräknarna till liv, jag vill ha en vind som inte biter i kinderna och får en att önska att man inte glömt vantarna hemma. Jag vill ha fågelkvitter i trädtopparna och pårlande vatten i bäckarna (läs mot rännstenen, jag bor trots allt i storstan)... Jag vill inte ha snö, bitande vind och minusgrader dygnet runt längre... jag är trött på det.. Dessutom - isbanan längs stigarna upp på Ramberget kommer ju inte tina upp om det inte är plusgrader någon gång.
¨
Idag är det föreläsning som gäller. Allt går sönder heter boken vi ska diskutera idag. En lite ovanlig bok för mig. Jag köpte den för snart ett år sedan på förra årets bokrea då jag den gången fokuserade på böcker skrivna av icke-väster-ländska författare och då blev det bl.a. den. Sedan dess har jag läst någon sida då och då men inte riktigt kommit någon vart... och med den nyligen avklarade tentan har jag inte avsatt någon tid för att läsa klart den, tyvärr... den verkar ganska bra, fast jag har inte kommit så långt att jag faktiskt kan säga att jag gillar den. Typist... första boken på listan som jag faktiskt äger ett exemplar av och så har jag inte läst den ändå.
¨
Efter skolan så borde det bli gymmet igen... försöka ta 2,5 kilometer på under 20 minuter idag... det tänkte jag igår i alla fall, men idag har jag tränignsvärk i lårmusklerna efter ökningen på maskinerna igår... jag tror inte att det går att ta den sträckan på den tiden för jag tror inte att jag är tillräckligt uthållig för det idag. Men de där 2 kilometerna på 16 minuter borde jag ju kunna ta om. Får se... jag packar ner lite träningsgrejer i väskan så får jag se hur det känns efter skolan.
¨
Nu blir det frukost, lite nyheter, lite bloggläsande och sedan packa mig iväg för dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0