Jobbigt, men skönt.

Igår fick jag sjukt ont i huvudet efter träningen och gick till sängs tidigt, redan 10, jag som annars inte kommer isäng förrän midnatt hur jag än försöker. Sedan sov jag till halv 10 på morgonen helt utan att ligga vaken mitt i natten eller något. Kroppen var väl helt enkelt utmattad och behövde de där 11 timmarna med sömn.
¨
Idag har jag jobbat dubbelpass, först 12-14 och sen 18-20. 12-14 sprang jag perrong upp och perrong ner så att svetten riktigt rann om mig under jackan. Det är ju bra eftersom det då kan räknas som ett träningspass, men det var inte så bra när jag tog upp mobilen ur fickan längst ut, allstå precis under det yttersta lagret, och insåg att mobilen var blöt. Tack och lov inte så mycket så att den tagit stryk av det men långt mer än vad jag är bekväm med. Jag insåg att det blöta kom innifrån och att jackan var dyngsur. Jätteroligt när jag vet att jag bara skulle vara hemma några timmar och hinna kallna innan jag skulle ut igen för att göra samma jobb en gång till.
¨
Jackan var lika blöt när jag tog på mig den för andra gången, men då tog jag en fleecejacka imellan så att all fukt skulle stanna på respektive sidor och för att jag inte skulle frysa i den blöta och därmed kalla jackan. Nu hänger jackan utochin på sin galge och torkar. Imorgon ska jag ut igen 12-14 och då vill jag helst att jackan har hunnit torka till dess.
¨
Jag har f.ö. sjuk träningsvärk i ryggen. De där ökningarna i latsdrag och sittande rodd tog där de skulle. Samtidigt har jag inte haft några problem med knäna idag, trots att jag tog ut mig så på bandet igår och att jag belastade dem redan idag igen. Känns skönt att veta att jag nu är stark (och lätt) nog för att jag ska kunna orka med mig själv så mycket mer, och oftare, än vad jag gjorde för bara 5 veckor sedan.
¨
Nu har jag tagit igen mig en stund och ska bara ta och duscha av mig dagens svett och damm innan jag ska sova. Känns dock lite avigt att jag ska dra på mig samma svettiga, skitiga kläder igen imorgon. Det finns vissa nackdelar med att springa sig svett på jobbet två dagar (tre pass) i följd när man bara har ett underställ, men jag tänker inte köpa fler förrän jag landat på lämplig storlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0