Valborg

Jag är tillbaka! Jag har sagt det förut, men nu menar jag det på ett helt annat sätt. Jag är hemma i min lägenhet igen. Jag kom hem halv 9 och möttes i dörren av världens mest kelsjuka katter. De har varit hemma själva i helgen, men en kattvakt kom så klart och såg till dem på lördagen så att de hade det bra med mat och vatten och fick lite stimulans genom att få leta efter gömda godisar. Men när matte (flockledare, jägarmästare, kill-under-hakan-person) kom hem var det helt klart en kör av glada jamanden och huvudbumpar som skulle utdelas. Så igår hann jag inte med mycket mer än katt-klappande innan det var dags att sova.
¨
Jag drömde massa skumma och lite skrämmande "what-if"-drömmar. Sånna där som blandar verkligt förflutet med vad som skulle kunna varit om vi bara gjort något lite annorlunda. Sjukt hur livet och drömmarna kan spela en så elaka spratt ibland. Lintoten med runda kinder och spetsig haka som precis lärt sig gå finns ju inte, har aldrig funnits.. Men hade kanske gjort det om bara... Ja.. sjukt...
¨
Hursomhelst. Min valborg spenderades hemma hos pappa. Någon båttur blev det aldrig. Det var inte tillräckligt bra väder för det. Lite för kallt, lite för blåsigt på lördagen och mycket för blåsigt och blött på söndagen. Men nu har jag upplevt det absurda i hagel-snö-storm på 1a Maj.
¨
Lördag började jättebra. En PW-runda på 6,4 kilometer.
6400-ish meter
¨
Start och stopp är på samma ställe. De andra ställena vände jag på. Rundan tog jag på 50 minuter! Jag är imbad av min själv. Men omgivningarna var ju helt fantastiska! Antar att det hjälpte liiiite...
¨
¨
Vem blir inte lite stärkt och peppad av den här fantastiska miljön? Och detta var tidigt, tidigt på lördagen så det hade inte börjat blåsa än. Sjön låg helt spegelblank!
¨
¨
Och rundan ackompanierades av fågelsång och vattenbrus... mmm....
¨
¨
Och trots en massa pollen i luften.... och vattnet...
¨
¨
klarade jag rundan med en snitthastighet på 7,7 km/h. Så fort orkar jag ju inte ens på löpbandet under så lång tid. Men jag antar att miljön hjälpte mycket...
¨
Senare under lördagen hjälptes jag, min bror och min pappa åt att gräva fyra, eller om det blev fem, gropar i trädgården. Där finns det mycket sten och sånt och jag fick visa vart armmuskelarna fanns när jag skulle spetta upp stenbumlingarna ut jorden (fastkilade brevid andra stenbumlingar). I groparna ska min styvmamma sedan plantera rosor.
¨
Under passade pappa på att försöka skämma bort mig. Jag tror mest det var jag som skämde bort honom, men mer om det en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0