och så var det det där med karaktär...

.. det finns det gott om i mina kursböcker, karaktärer alltså.
¨
Men när man pratar om karaktär när det gäller sånt där som att dieta och träna och sånt så är det tydligen en fyllig karaktär att gå till gymmet varje dag, oavsett om varje dag måste vara 26 timmar lång för att gymbesöket ska få plats tillsammans med allt annat, för bland allt annat finns det där med att mata katten, rasta hunden, snyta ungen och prestera lagombra i skolan/på jobbet för att inte riskera underkänt/sparken... och det är bra karaktär att sitta på fester och inte smaka på så mycket som en enda liten bit av snaks eller godis... Och det är således dålig karaktär att en dag prioritera tvättning av sagda katter, hundra, barn som har en tendens till att bli smutsiga emellanåt, eller fälla otroligt mycket mer hår om man inte hjälper dem lite på traven. Och om de fäller mer hår kommer man automatiskt behöva dammsuga oftare (moment 22). Det år också dålig karaktär att unna sig ett par godisar ibland.
¨
En karaktär är för mig en rollfigur i en bok eller tv-serie eller film eller spel. I min kurslitteratur finns det gott om karaktär(er). I mina tv-serier finns det också det... Men om vi snackar träning och diet är det där med karaktär ganska avlägset. Jag cyklade till jobbet (heja karaktären), sedan cyklade jag förbi affären för att köpa en lampa till lampan från IKEA igår... (det heter ju inte glödlampa längre... förvirrande). Och så kommer troligen lillasyster på onsdag och det var extrapris på Skrattande kon-mjukost och på Abba-produkter. Så det blev ett par tubar med böckling/lax-pastej och sillburkar och ett par plattor mjukost. Nu jag har smakat på mjukosten och böcklingpastejen. Båda två är helt okej om man ser till keton-glykos. Men det blir ju fler kalorier om jag inte ska hoppa över en soppa... vilket jag funderar på att göra. Jag får se hur det känns i kväll. Jag smakade inte mycket, men blev ändå mätt så jag får se när hungern kommer på ikväll. Nu ska jag fortsätta med examinationerna och fila lite på min självdisciplin... Eller karaktär??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0