Nytt och bra.

Ny kursstart med nya förutsättningar. Jag har under den gånga kursen reagerat lite på hur lite lärarledda lektionstimmar med ner kommer det inte vara några problem med nu. Redan första veckan får vi 16 timmar. Det känns spännande och nytt, fast samtidigt gammalt. Nu börjar vi med nordiska språk från 1800-talet och frammåt. Längre fram i kursen kommer vi titta på språk ända bak till 800-talet.
¨
Sen var det dags för annonyma tjockisars åttonde möte. På schemat stod kolhydrater och proteiner. Jag är ju inte helt övertygad om att det där med att äta kolhydrater är så viktigt att äta överhuvudtaget. Det är ju klart att man kan äta någon halva potatis eller så någon gång då och då, men jag tror inte att jag riktigt behöver det varje dag. Och det där med bröd, eller kanske framförallt gröt... känns ju inte nödvändigt. Jag känner mig helt klart mättare längre på ett ägg eller så istället för en skiva bröd.
¨
Jag kom sent till mötet och missade den där biten när alla i tur och ordning berättar om den gångna tiden. Det gjorde inte så mycket, tror jag. När mötet var slut passade jag på att boka ett enskillt möte med coachen och att väga mig. Jag hade inte gått ner så mycket totalt sett, bara 1,4 kilo på två veckor, men hade gått upp en 2-ish kilo muskler och gått ner över 3 kilo fett. Jag har också lagt på mig ett drygt kilo vätska, och det är ju också bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0