Blommor, bin och mat.

Syster kom igår, hon kramar min dator en hel del.
¨
Jag bestämde mig, jag kör halvfart till jag kommer hem från Norge, och eventuellt varit på kalas. Så jag har ätit mat sedan igår kväll. Igår kväll blev det ett stekt ägg, någon skiva onsala-korv, lite lätt räksallad och en liten klick böcklingpastej.
¨
Till frukost idag åt jag ett kokt ägg, uppgeggat med lite kesella, stenbitsrom, lite örtsalt och lökpulver. Till det blev det någon skiva korv igen.
¨
Jag pluggar samtidigt till min andra examinationsuppgift, så det gick ganska mycket mer tid är vad som lämpligt innan jag åt nästa gång. Till middag blev det fläskkotlett samstekt med lök och champinjer, till det lite kokt blomkål. Mycket gott.
¨
Nu till kvällsmat blev det kokospudding. Syrran fick lite smälta hallon till sin, det hade inte jag.
¨
Recept på kokospudding är jättelätt.
Du behöver en skål som går att mikra.
*En lite större klick smör (inte margarin)
-smält i mikro.
*blanda i lite kokosflingor.
*knäck i ett ägg.
*blanda i lite mer kokos tills du får en grötig konistens.
*Kör i mikron tills smeten stannat, mikrar du för länge riskerar puddingen att bli lite torr.
Serveras med smälta bär, eller sylt eller ät som det är.
(Jag kan lova bild någon annan gång om jag blir påmind om det.)
¨
Idag mikrade jag smeten lite för länge, syrran tror att det hade blivit mindre torrt med en liten skvätt mjölk eller grädde eller så i, men jag får experimentera någon annan gång.
¨
Syrran hade med sig sin katt när hon kom. Tösa (katten) har mest smugit runt och fräst åt mina två pöjker (Smithy och Pysen). Tösa sov oroligt inatt och har spenderat hela eftermiddagen med att sova. Nu på kvällen vaknade hon bara för att göra tecken på att hon ska löpa snart. Vi får se hur det går... Det kan hända lite vad som helst. Allt från att mina killar börjar slåss med varandra till att de inte bryr sig om varken varandra eller henne mer än vanligt. Mina killar är kastrerade, så några kattbebisar blir det inte.
Fortsättning följer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0