Hon är säker, gamla bettan.

Klockan är treeee och aaaaallt är lugnt! Förutom min tentaproduktion. Det går visserligen ganska fort framåt just nu, just den här kvällen. Men all annan tid som jag bara slarvat bort... igen... Jag gjorde så sist och jag gör det igen. Det funkar inte utan tidspress... Jag vet att den inte ska in förrän på fredag och sätter därför inte fart förrän jag känner mig stressad. Nu är jag stressad lite tidigare än vanligt för nu vet jag att jag har en annan tenta som ska in på söndag och sen börjar nästa kurs på måndag. Imorgon (idag) kommer min älskade lillasyster på besök och vi ska umgås och ha det trevligt tillsammans är tanken. Hur länge hon stannar är obestämt och jag har ju inga andra bestämda grejer att göra annat än att producera tentor.
¨
Det känns lite surt att jag vet hur mycket tid jag har slarvat bort. Hade jag arbetat effektivare med den tiden hade jag varit så gott som klar med credot för länge sedan och kunnat fokusera på litteraturhistorieskrivningen, och kanske, kanske ha skrivit i alla fall en inledning vid det här laget. Men nej...
¨
Det där med att skriva ner tre possitiva saker om dagen går så bra för mig!!
¨
Idag har jag: diskat vad jag behövde för att tillaga en dubbel grönsakssoppa. Jag har tagit upp dagens (inte gårdagens reklam) post från hallgolvet, jag har pratat med en kvinna som informerade om en utbildning som min syster kanske vill gå.
¨
En annan sak... det är vår. Jag lovar. SMHI och YR och alla andra vädermänniskor får säga vad de vill. Min näsa har bestämt sig för att det är vår och det med besked. Jag har försökt leta fram Radioaktiva favoriter: Framåt Fredags låt Allergi. Jag hittar låttexten, men inte själva låten. Det känns lite tråkigt för den låten är rolig och gör nysandet lite mindre otrevligt.
¨
Nu ska jag bara bläddra igenom lite teorikapitel i Att läsa skönlitteratur med tonåringar innan jag går och lägger mig. Min volvoarbetande morbror väcks av sin väckarklocka om en liten stund... hehe... morrn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0