Det där med tid är väl inte så viktigt egentligen?

Ja så kommer den en sån där period igen när jag egentligen borde ägna all min tid till reserch och skrivande av examinationer. Jag har ett Credo som ska in om en vecka och en annan uppgift som ska in söndag efter det. Jag har alltså 9 dagar på min att produsera 2 examinationsuppgifter. Fast jag ska inte klaga - Credot har jag vetat om sedan några veckor tillbaka och bara inte tagit tag i det.
¨
Hursomhelst... dem ska jag fixa. Och igår pratade jag med lillasyster som velat komma och hälsa på i evigheter med sin katt så att våra kissar kan leka med varandra. Nu säger hon att hon kommer på Onsdag... bara det går tåg (det gör det varannan timme) och att det löser sig med transport här i stan sen när hon kommer. Jag har ingen bil och hon är rädd att kissemissen hennes ska frysa... Jag och mina kissar stod ute i 15 minusgrader och väntade på henne när vi åkte dit... vi väntade väl bara i 5-ish minuter men det var kallt och jag fick putta in min jacka i buren till katterna för att de skulle hålla värmen. Men det är tydligen en annan historia.
¨
Nu ska hon alltså komma... mitt i tentaskrivandet. Och ska hon komma behöver jag göra lite förberedelser. Idag ska jag åka till IKEA med min vännina med bebis. Där ska jag köpa en kudde. Jag har ett presentkort som täcker kudden, men att åka till IKEA slutar sällan med att man BARA köper den enda sak man behöver utan man (jag) passar på att plocka på mig andra "bra att ha"-saker. Troligen i form av självhäftande krokar till badrummet för det har jag haft någon för lite tycker jag, och lite annat smått och gott.
¨
Jag ska också jobba i helgen. Både Lördag och söndag. Visserligen bara två timmar om dagen men det tar ändå tid från tentaskrivandet. Och så ringde de från bemanningen och frågade om jag kan jobba även eftermiddagspasset på lördag. Jag VET att det är dumt att säga nej, men jag kände att jag inte hade något val egentligen. Ett Ja hade inneburit två timmar till med jobb och det i sin tur typ 300 extra i kassan nästa månad. Samtidigt hade det inneburit att jag åkt till och från jobbet en gång extra vilket tar en timme till och att jag hade spenderat rasten med att värma upp min själv och torka jackan från förmiddagspasset, jag hade inte fått tummen ur och börjat skriva på någon av tentamensuppgifterna. Hela lördagen hade alltså gått åt till jobb, trots att det egentligen bara är 4 timmars arbetstid.
¨
Någon gång innan syrran kommer måste jag tvätta och bädda rent också... Jag behöver nämnligen lakanet jag har i sängen nu till luftmadrassen när hon kommer. Och det nya lakan jag fick i julkpall måste tvättas innan det läggs i sängen.
¨
Jag kan alltså se fram emot några dygn med sömnbrist och annat trevligt assosierat med tidsbrist och tentaskrivande. Men det var så här jag bäddade min tidsoptimistsäng och det är så här som lata jag ska sitta i den tills tentorna är skrivna. Ju tidigare desto bättre, för sen vill jag ju ha tid att umgås med syrran när hon är här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0