svett och sånt

Japp.. då hade man kompensationstränat... om nu det är möjligt att göra det.
¨
Jag vill likna det med spelet The Sims 3 där man kan få sina simmar att träna på gym, eller på hemmautrustning och så kan man välja "träna" (en stund... innan du ska göra något annat som jag bestämmer) "träna till nästa färdighetsnivå" (som att det går att säga att efter si eller så många timmar på löpbandet kommer du lära dig hur man tränar utan att svettas) och så kan man välja "träna tills utmattad"... Under tiden kan simarna lära sig nya färdigheter som att just träna utan att svettas, träna med koll på pulsen så att de orkar träna mer innan de når utmattning och så kan de lära sig explosiv träning där de alltså maxar och därmed når nästa färdighetsnivå OCH utmattning fortare... När de tränat till utmattning kan de inte träna igen förrän 24 eller något sånt timmar senare för att de klagar över träningsvärk eller ömhet.
¨
Jag såg mig själv som en sim som jag sa till "träna tills utmattad"... Så det har jag gjort. En timme på löpbandet varav 45 inledande minuter, sen styrka, och sen en avslutande 15 minuter till på bandet. Jag kan nu stolt säga att jag kommer 1,5 löpbanevarv genom att jogga i 9km/h. Ett varv är 400 meter. Jag kan snart ta en hel kilometer...
¨
Sen fick jag öka motståndet i många av maskinerna idag. Och lära mig en ny. En core-twist... jag har inte använt den tidigare på grund av risken att dra fel i knän och höfter. Men eftersom knän och höfter numera klarar så stora påfrestningar på löpbandet kändes det okej att i alla fall pröva lite försiktigt.
¨
Bara på löpbandet brände jag runt 400 kalorier så jag har gjort av med mer än jag stoppar in på en dag, under några timmar på gymmet. Det kanske kan få kompensera att jag inte tränade alls varken tisdag, onsdag eller torsdag. Och kanske lite det där extra jag åt igår. Jag har samtidigt lärt mig att jag kan och orkar mycket mer än jag tidigare trott och att jag ska jobba lika hårt som i dag fler gånger... helst alla gånger.
¨
Nu ska jag bota huvudvärk med vatten... mineralvatten med mangosmak. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0