... och den mentala slappheten.

Ja... det går sådär med allt just nu... Jag har en examination som är ganska viktig, som vanligt, och den har jag haft all tid i världen att göra klart. Ändå sitter jag här, men typ 6 timmar kvar till deadline och har fortfarande massor att skriva, massor att kontrolläsa, massor att fixa så att jag blir nöjd... känner jag mig själv rätt kommer jag att skriva sista sidan med två timmar kvar och sedan inte ha tid att göra det så där perfek som jag egentligen vill göra.
¨
Jag orkar inte göra uppgiften.. jag vill inte göra den.. den är tråkig... den är urbotat knäpp... fyller ytterst litet syfte... Bra att ha läst avhandlingar som är relevanta för framtida yrket, men måste jag verkligen producera en recension av den? Och på 3-4 sidor också? Vilken normal recension är så lång?
¨
Nä... det tar emot lite med studierna just nu. Motivationen är låg, och stundvis ifrågasätter jag varför jag valde svenska.. uteslutningsmetoden i all ära, men var det tvunget att vara en 2 år lång inriktning som resultat? Hade jag inte kunnat välja religion eller något annat som bara var 1,5 år och jag hade suttit med en c-uppsats nu istället? Med ett ämne jag själv valt? Med något som kanske faktiskt skulle intressera mig?
¨
Och så har det varit bra väder idag. Solen sken. Katterna jagade ljusprickarna från prisman runt i hela lägenheten (den som är så stor menar jag)... och kvar inne har jag suttit... jag tillåter inte mig själv att göra något roande eller så så länge jag inte är klar, men jag skyndar mig inte heller att bli klar... Varför?
¨
Varför Varför män? Varför skriva en recension? Just nu hade det varit lättast att ge upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0