Lönehelg

Ja så var det den 25 men kung i baren blir jag inte i alla fall. Däremot blir jag kung på ClasOhlson och köper ny stavmixer. Den gamla (drygt ett år) har gett upp. Den har låtit konstigt i ett par veckor och luktat lite halvbränd när jag använt den några gånger. Och så för någon dag sedan började den däringa propeller-kniv-vev-pinnen att röra på sig. Inte runt-runt som den ska utan in och ut... det ska den ju inte. Och idag när jag skulle diska den trillade hela pinnen ut... Den satt bara fast i de där platta bitarna som man vanligtvis fastnar i maskinen så att maskinen har något att hålla i när den ska vevas runt-runt.
¨
Stavmixern är av märket Wave och från början hade den en fin ballongvisp-del också, men den fungerade en gång och aldrig mer. Stavmixern har ju garanti i några månader till men för att hämta ut någon garanti måste jag ju åka dit där jag köpte den, i Ullared... Och dit åker man inte bara för att byta en garantivara utan där brukar man ju kunna göra av med lite pengar när man väl är där. Och det är dyrare än att bara köpa en ny på ClasOhlson.
¨
Nu sitter jag och försöker få i mig en dubbel-soppa-frukost... Jag gör slut på sparrisen.. Jag hade två påsar kvar av det och känner jag mig själv rätt går de inte åt så länge jag inte absolut bestämmer mig för att använda dem. Så det gjorde jag nu. De smakar inte gått... Jag tycker inte om sparris... Jag trodde att jag gjorde det... Baconlindad sparris grillat tillsammans med Halloumi är gott, det här är inte det.
¨
Just det... Bojkotta alla affärer med könskodade kläder för barn. Flickkläder görs 10% mindre än killarnas i samma storlek. För flickor busar ju inte lika mycket som pojkar... buset sitter i snoppen.... Och det vet alla föräldrar så därför vill de köpa kläder som tillåter buset för de snoppbärande pojkarna, men flickor busar ju inte så de behöver inte det extra tyget som krävs för rörelsefrihet. Imorgon är den stora bojkotten... Allt du behöver göra är att inte spendera dina pengar i deras butiker. (KappAhl, Lindex, Cubus, you get the point)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0