fail

Jag håller igen på med en tenta, eller examinationuppgift. Det innebär igen att dygnet liksom slutar att existera och allt är bara ett enda virrvarr av vaken-tid, sov-tid, läs-tid och skriv-tid. Det finns ingen ordning. Jag sover när jag är trött, vilket jag är nu så jag ska klättra upp i min säng så snart jag skrivit klart. Jag äter när jag kommer på att jag inte har gjort det och jag flyr läsandet och skrivandet så mycket jag bara törs för att jag just nu inte riktigt känner mig motiverad till att läsa det som ska läsas, och sedan skriva det som ska produceras.
¨
Hursomhelst. Det här icke-existerande dygnsrytmen leder till flera komplikationer.
¨
1: Jag kommer mig inte för att gå på de där promenaderna som vi fick i läxa att ta. Jag brukar träna ganska mycket på gymmet när jag inte har tentavecka så jag har inte jättedåligt samvete för att jag inte kommer mig för just nu.
¨
2: Jag är inte hungrig när jag vaknar och det tar flera timmar innan jag blir det. Sen tar det igen flera timmar innan jag blir hungrig igen och rätt vad det är så vart klockan midnatt och jag hade bara ätit en soppa idag, grönsak vid 2-tiden i eftermiddags.
¨
3: Jag sover bort större delen av dygnets soliga timmar, de få vi har nu... Det är extremt tråkigt att inte se solsken och det känns inte bra att jag missar det när det väl bjuds. Jag ser samtidigt bara min lägenhet och för att återigen referera till The Sims 3 känner jag mig ganska så Mångalen. Det blir simarna när de inte lämnat sitt hus eller sin tomt på några dagar. Det botas med en stund borta. Mitt botades dock inte av de tre timmar jag spenderade med att jobba och handla idag.
¨
Nu är jag trött och har lite lätt ont i huvudet. Ögonen går i kors och kontaktlinserna klibbar mot ögonlocken. Hela mitt jag skriker efter sömn så det ska åtgärdas. Jag har bara ätit två soppor idag, jag har allstå stoppat i mig runt 350 kalorier av de ca 500 som jag ska ha... men det får va så idag... inatt. Jag åt för mindre än två timmar sedan och jag är fortfarande mätt. Jag kom på nytt också att jag inte hade tagit mina omega3-kapslar så dem svepte jag nyss. Jag har heller inte drukit så mycket vatten. Vattnet är medvetet, typ. Jag jobbade kväll och där finns det ingen toalett, om man inte vill gå på centralstationens 5-kronor-snusk-toa. Jag ville inte riskera att behöva använda toaletten så jag drack inget vatten alls mellan det att jag gick upp och jag gick till jobbet (lunchtid till nio i kväll). Jag hade kunnat dricka en liter innan jobbet, lätt... men jag tänkte strategiskt. Jag trodde att jag skulle orka vara uppe till 4-5 inatt, som igår, men nej..
¨
Idag har varit en Fail dag för mig... matmässigt, vätskemässigt, sömnmässigt, humörmässigt. För personene på centralstationen som fick hjärtstillestånd och som min kollega räddade hade nog också en ganska fail dag, förutom den där biten om att hen får leva ett tag till förståss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0