A night on the town

För lite drygt en vecka sedan, eller två (vem håller egentligen räkningen här?) bestämde jag mig för att svänga mina lurviga just idag... idag skulle jag nämligen vara precis på mitt första delmål, vilket jag är... Jag skulle vara under 100 kilo, men ett hekto hit eller dit är mig oviktigt. Vågen sa i måndags 101,4 med jeans och tjocktröja på... Det där med klädseln är ju mest undanflykter, men troligen väger jag precis runt 100 idag. Så jag firar mitt första delmål... Det gör det liksom lite lättare att räkna ner till maj-ish om jag har delmål på vägen. 5-6 veckor är inte så länge, men 15-20 däremot är jättelänge.
¨
Så idag har jag: Sovit tills jag nästan vaknade av mig själv... bara en hunrig katts jamande som fick mig att klättra ur sängen... jag har spelat fånigt spel (the sims 3), lyssnat på skön musik (Linkin Park) och slappat hela förmiddagen... Gjort mig av med oönskad kroppsbehåring och smörjt nyrakad hud med finfina, väldoftande oljor... Len och ren med andra ord. Sen träffade jag trevliga vänner i stan... Vi gick för att se filosofspexet, Bathorys monster.
¨
Bathorys monster var jätteroligt med jättesköna, härsliga skådisar, spännande intriger, fantastiska omtag... en i största allmänhet mycket trevlig tillställning. Till Ylva som undrade hur det var kan jag bara säga att du måste se det för att ha upplevt det...
¨
Efter spexet ville jag göra något jag inte gjort på drygt 6 veckor... något som skulle ge alla mina sinnen en resa de inte varit med på sedan någon gång där i januari... Jag bestämde mig för att jag ville äta. Pizza var det jag vill tugga på. Så där en Lördagkväll i Sveriges näst största stad... att få sitta ner och äta en pizza, hur svårt ska det va? Mycket svårt tydligen.
¨
Jag känner till en pizzeria vid korsvägen, dit gick vi för allas hemtransporter går därifrån... Det var några kvarter, inte så farligt långt. Men den pizzerian hade stängt precis och personalen var upptagen med att städa... halv 10 en lördagskväll i Sveriges näst största stad... Så sa de två lite Chalmerist-pojkarna av qvarteten att Gibraltars troligen skulle vara öppna ett tag till. Så vi gick dit... uppför massor av trappor... i kylan... -9-10 grader sisodär. Väl framme hade de 5 minuter kvar till stänging och hade redan vänt upp alla stolar... Men vi fick köpa pizza om vi tog den med oss... Chalmeristerna sa - Vi kan sitta på Chalmers och äta... i hubben. Så det gjorde vi.
¨
Jag köpte mig en Kebabpizza special - barnstorlek... Gissa hur mycket jag fick i mig så här efter 6 veckor utan fast föda...
¨
¨
¨
¨
Jag högg in på fyllningen först... Att gurka kunde vara så gott! Såsen var mesig, men det var kanske bara bra. Efter ungefär halva fyllningen började det att ta emot, så jag tog några tuggor av brödet också och åt vad som kan motsvara en tredjedel av pizzan. Resten fick några hungriga, festande, teknik-chalmerister ta...
¨
Till pizzan hade jag beställt en 33 cl cola... jävulens påfund om du frågar hälsovetare... Jag håller med... Syndigt gott smakade det... Sött som bara den efter 6 veckor utan socker, men likväl väldigt gott. Efter pizzan var klockan runt 11 och alla började bli lite lagom trötta så vi kallade det kväll och tog varsin spårvagn hem.
¨
Nu sitter jag med ett glas bubbelvatten och har lite smått obehag i magområdet... jag tror att obehaget kommer av att jag är mätt och lite smått paltkomadrabbad. Sockerkicken efter colan har börjat lägga sig och jag börjar känna mig trött, dåsig och lite smått dum i huvudet.... Jag förväntar mig någon form av socker-baksmälla de närmsta två dagarna... Men det var det värt!
¨
Nu blir det omstart imorgon och nu körs det stenhårt till 4-5 veckor till. Sen är det upptrappning inför halvfartsveckan i Norge... det blir min nästa "firar-grej"... jag hoppas att jag orkar, kan och vågar satsa så hårt med träningen att jag då gränslar mitt nästa delmål på 90 kilo. Det är 10 kilo dit och jag behöver tappa i snitt 2,2 kilo i veckan till dess. Det är möjligt... Nu när jag orkar jogga på löpbandet ska det inte vara så j-v-a svårt att lyckas med det. PEPP till tänderna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0