Sommar-regn?

Ja, ni vet det där regnet som liksom kommer en lite lagom försommarvarm dag och tvättar rent luften från damm och pollen och som luktar så där speciellt och obeskrivbart...
¨
Känner du den? Lukten? Kan du minnas den?
¨
¨
¨
Jag gick genom ett sådant idag. Jo.. den 15:e april kom första försommarregnet i Gbg, om man frågar mig. Ett tunt, tunt, stilla drislande och droppande.
¨
¨
Jag vet inte riktigt vad det symboliserar för andra men för mig är det där med försommarregn väldigt symboliskt. Det tvättar världen... när snön och slasket försvunnit och överflödsvattnet sjunkit undan i brunnar och gräsmarker. Gräset blir renare, asfalten blir renare, LUFTEN blir renare. Livet blir lite renare.
¨
Det mörka, kalla, smutsiga, leriga, hemska suddas ut och när det lättat är luften renare och livet ser lite ljusare ut. Lite symboliskt ikväll ändå.
¨
Hemska saker händer men den här gången verkar det ha gått bra ändå. Vet ju egentligen ingenting och det är lätt att föreställa sig det allra värsta. Och vi känner ju inte varandra mer än vad som skrivs i bloggvärlden, men ändå är det så lätt att känna sympati och empati för drabbade.
¨
Kram till och bön för drabbade... (och en liten önskan om rättvisa)... Och önskar lite försommarregn över stockholm som kan hjälpa till att tvätta bort den mardröm som utspelat sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0