Reps och tunga Funderingar

Hur många reps krävs det för att man ska kunna säga att man kan ta en vikt?
¨
Igår gjorde jag två fullständiga latsningar på 79 kilo - min målvikt. Men fler än två reps blev det, men inte mer. Hade jag vilat en liten stund hade jag nog klarat iallafall en rep till.
¨
Idag testade jag, för skoj skull, att göra några armhävningar med fötterna i soffan och händerna på golvet. Det blev åtta stycken i nästan rak följd. Hade säkert kunnat göra fler om jag vilat lite och gjort några till... Och jag fick till riktigt djupa också... Jag som inte kunnat göra armhävningar sedan någonsin! Handlederna har liksom gått sönder av den typen av belastning och musklerna har varit för klena.
¨
Men nu går det alltså... typ... Men hur många reps ska man göra för att kunna säga att man kan ta en vikt? En? Fem?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0