Pressen

Det är mycket nu...
¨
Hyresoro... hur ska jag klara hyran i juni och juli om jag inte jobbar april och maj och tjänar in pengar nog för den retroaktiva lönen som betalar förskottshyran sen? Jag måste ju jobba och tjäna pengar. Så någon helgvila har jag inte råd med.
¨
Studiero, vad är det? Just nu stressar jag in så mycket danska-kunskaper som möjligt inför en examination jag har i det om 12 timmar. Extersom jag släpade efter med norskan till i onsdags har jag inte varit i fas med danskan och eftersom jag jobbat hela helgen har det varit svårt att hitta tid och ro till att plugga under helgen som varit.
¨
Jag äter fel, jag tränar inte tillräckligt och mitt mål skuts framför mig. Jag ser det, jag vet att det finns där och jag vet att om jag bara.......... så är det inte så långt dit. Det är liksom den där moroten på fiskespöt som hänger precis utom räckvidd för mig.
¨
Det retar mig så att det inte finns någon tid kvar för mig att bara vara. Att all vaken tid just nu går åt till skola och jobb och transport däremellan. Det tröttar ut mig fysiskt och mentalt. Igår deckade jag totalt klockan 5 på eftermiddagen, sov till ett på natten, var vaken till tre, somnade igen och vaknade först 7 imorse. Sen snabbt iväg med Alingsås-pendeln för att plugga, snabbt därifrån tillbaka till gbg vid fyra för att hinna till jobbet. Jobba, hem och nu... nu har jag tagit min första lediga (vakna) timme sedan jag vet inte när. En timme jag egentligen inte har råd med.
¨
Jag har tre akademiska artiklar på Danska att läsa, memorera vilken som handlar om vad, skriven av vem. Och en bok (drengerne fra sankt Peteri) att läsa ut (jag är på sida 25ish av 170ish... Det kommer troligen att komma tematik-frågor på boken utifrån karaktärer som jag inte hunnit fram till ännu. URK!
¨
När jag är klar med den tentan imorgon är det bara hem och sadla om, för den 6e maj är det språkhistoria som gäller, men innan dess... redan den 28e ska jag ha skrivit en synopsis inför B-uppsatsen. En uppsats som jag ännu inte bestämt mig för vad jag ska skriva om.
¨
GAH!!! Ge mig 30 timmar per dygn! Snälla...
(Eller som jag sa till mina studiekamrater tidigare idag - jag skulle unte ha så mycket emot om Jesus bestämde sig för att komma tillbaka inatt och jag därmed inte behövde skriva någon dansk-prov imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0