Kontemplera mera...

Så kom dagen med Danska skrivet över sig med stora bokstäver. Jag viste hur det skulle gå redan innan väckarklockan ringde i morse. Har man inte tid eller ork att plugga på så ska det inte gå att klara proven. Jag var fullt medveten om att det inte skulle gå. Ändå blev jag så irriterad och besviken på mig själv och min dåliga prestation när jag väl gjort provet. Efter tio minuter hade jag svarat på allt jag kunde och sen var det ingen idé att sitta mer. Jag skulle knappast komma på något mer om jag inte läst något om det däringa mer-et. Läraren lät lite inponerad när hon viskade "Det var hurtigt" på danska.
¨
Jag hittade lite tid till MIG där.. Lite tid att göra något som är bra för bara mig! Den tiden spenderade jag på gymmet! Äntligen... Jag har inte tagit ut mig på gymmet på flera veckor, inte sedan jag var i Norge. Jag har ju cyklat och rört på mig i jobbet. Men gymmet... det var så skönt att få svettas och ta i lite. :-)
¨
Och där fanns ju coachen också... eller ett par coacher... Inte hon som håller i min tjockis-grupp men två andra. Men han som jag hade fösta mötet med och som liksom "äger" stället passade på att fråga fel frågor... eller rätt frågor, beroende på hur man ser det. Hur är läget? Ett snabbt svar vore ju Kanon! men det stämmer ju inte. Jag har ju berättat om hur det inte är riktigt helt okej just nu. Så svaret blev lite "sisodär"... och då kom så klart följdfrågan om vad som inte riktigt stämmer... vad som gör att det inte är självklart kanon.
¨
Det blev ett lite spontant möte om vad som funkar och inte. Just nu är det inte mycket som fungerar felfritt. Vi ändrar planen lite. Jag ska få byta pulverpåsarna jag har kvar mot färdigshakes. Jag tror att simpelheten i att bara ta en shake ur kylen, skaka lite och dricka den kan underlätta soppdrickandet lite. Just nu är det liksom lite kaos i mitt hem och att diska tre gånger om dagen för att jag inte har mer än en uppsättning tillagningsredskap. Det kanske kan underlätta diet-dicsiplin-bristen. Jag har irriterat mig lite över att jag är så grymt klen i baksidan av axlarna. Axelpressen är den enda maskin som jag gjort sänkning i medan jag har ökat i alla andra. Enligt coach-han är det inte så konstigt eftersom man använder den muskeln minst i vardagen. Men jag fick några nya övningar att lägga till för att stärka upp. Han trodde först att det berodde på att jag var för stram i bröstmusklerna med efter ett stretch-prov i ett hörn kom han fram till att det inte var problemet... Något överrörliga jag redan viste.
¨
Hans sista råd var att tänka i kvartar. Han har ju små-barn och driver ett eget företag, han borde veta hur det där med tidsbrist fungerar och hur man löser det... och hans råd är att tänka i kvartar för på en kvart hinner man alltid göra något om än inte allt. En kvart är inte så svår att hitta i sin vardag och det är ett bra sätt att utnytja dötiden som ibland uppstår mellan alla måsten. Sen fanns det tydligen inga måsten, bara möjligheter. Men det är jag inte helt övertygad om.
¨
Fundera över vad jag kan göra annorlunda... hur jag kan hitta mina kvartar... Var jag kan hitta dem... Att prioritera och känna av vad som är lämpligt att stoppa in i varje kvart.
¨
Men det känns skönt att få ha pratat av sig lite, om än vara lite, med coachen.. Men kvar återstår en om tenta, en b-uppsats med tillhörande synopsis, en salstenta, ett deltidsjobb, ett annalkande heltidsjobb och så var det det där med att få till det med dieten och träningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0