hektiska tider

Vad blir det lidet? Dag 5? kankse....
¨
Jag har lite mer att göra än vad jag egentligen har engagemang till. Det ligger tre böcker på golvet bredvid soffan som jag sitter i, sen har jag en bunt papper på lite drygt 300 sidor som ska läsas, förstås och ge mig kunskap till att klara tre tentor inom de närmsta tre veckorna.  (Norska(språkutveckling och sånt), Danska(skriftspråk, talspråk och förståelse) och Nordisk gannspråkhistoria).
¨
Om drygt en timme ska jag till jobbet, på rasten kommer en kompis hem till mig och vi ska damma ur datorn. Fläkten började låta lite skumt för några dagar sedan, så vi ska öppna undersidan och med hjälp av luft på burk försöka renska fläkten och alla kringutrymmen på katthår och annat dam som kan ha sugits in där det senaste året. Brukligt är att man får hjälp genom att muta med mat. Nu har jag ingen mat hemma... Får se hur vi kommer fram till att lösa det där.
¨
Efter datorfixandet är det tillbaka till jobbet som gäller. Imorgon är det jobb som gäller. Någon gång ska jag hinna städa också, helst innan dator-doktor-kompisen kommer sen. Så det ska jag göra när jag skrivit klar, innan jag drar till jobbet nu på morgonen. Massor som ska göras, så lite tid att göra det på... Dags att beordra mig själv till mindre bloggskrivande.
¨
I nästa inlägg:
* Jämförande av första veckan nu mot första veckan i vintras.
* Hinder och möjligheter
*Ett mycket detaljerat MÅL, något jag vill uppnå med mina HUNDRA DAGAR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0