En dag - två mil.

Jag har inte varit på gymmet på ett tag. Det är ju lite klent av mig kan tyckas... men jag har faktiskt tänkt på det. En dag har jag tillochmed haft kläderna med mig utan att komma dit. Saken är den att jag tog fram cykeln för en tid sedan och har sedan dess cyklat till stan och hem... och jag är lite rädd... att jag ska vara för klen efter träningspasset för att orka cykla hem igen. Men nu jävlar finns det ingen ursäkt för mig mer!
¨
I helgen har världens bästa (äldre av två) morbror lagat min cykel och den har tre fungerande växlar och en fungerande broms. Jag måste alltså inte pumpa på uppför Götaälvbron i högsta växeln, eller pinna på som en galning med lägsta.
¨
Idag hade jag precis kommit hem och packat upp datorn ur ryggsäcken och så ringer en vännina till mig och undrar vad jag gör. Eftersom jag inte gör något speciellt tycker hon att jag ska komma och dricka te med henne i stan. Jag tycker att jag är trött efter att ha cyklat. Men jag blir övertalad att cykla till knutbunkten innan brofästet och planka över. Men väl där känner jag att "nej... det går så mycket fortare att bara ta den där jälva bron själv..." så jag pinnade på över. Sen trampade jag mig så klart hem igen.
¨
Så idag har jag alltså cyklat till stan och hem igen två gånger. Det blir bara sisodär två mil. Jag är trött, men mest i rumpan. Benen hade säkert klarat en mil till utan problem nu när jag har den där mittenväxeln att välja på ibland.
¨
Imorgon blir det inget gym. För i morgon blir det norska glosor. Men på Onsdag... då jävlar ska det mördas armar och rygg! Och när jag får lön ska jag köpa ny sadel till cykeln så det blir lite bekvämare att cykla på den.
¨
EDIT: får bli lite nya solskyddsprodukter också... har fått en finfin röd bränna på armar, ben och ansikte idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0