Dag 1, lite mer

Det går inte så bra det här. Hjärnan är helt låst i sockertänket och även om jag inte ångrar tårtätandet på morbrors kalas känner jag av de neggativa effekterna av sockret. Jag förstår inte att det var så lätt i vintras och att det är så svårt nu. I vintras hade jag ätit massa godis och äckel innan jag började, nu hade jag gjort det igen. Men då var jag mer motiverad än jag är nu.
¨
Motivationsbristen... vad beror den på?
Jag tror att det kan ha med plånboken att göra. Jag köpte en dyr present till syrran, men som jag vet att hon både kan ha nytta och glädje av. Helt klart värt varenda krona om det får henne att må lite bättre och hitta en större motivation för att göra något om dagarna. Men det tog lite hårt och det ovanpå tandläkare, skoköp och lite annat har tagit mycket hårt på min ihopsamlade buffert och jag är besviken på mig själv för att jag låtit pengarna rinna ifrån mig så, fast samtidigt har jag svårt att se hur jag skulle kunna gjort det annorlunda på något sätt.
¨
Som jag sa igår, eller var det imorse, kommer nästa bit att kosta pengar eftersom jag inte längre har några kläder som passar ordentligt. Framförallt när det gäller bh. Om inte bh-n sitter rätt ger den inte rätt stöd och biddrar till att inget annat riktigt passar heller. Oavsett vad jag har för topp som egentligen skulle kunna passa helt okej fortfarande så ser det fult ut eftersom att bh-n är för stor och kanten syns jätteväl eftersom jag inte fyller ut dem ordentligt längre. Efterlyses: Bra, billiga modeller i strl. 80E. Alla tips är välkomna.
¨
För att uppa min motivation lite har jag idag antagit en utmaning. Tävlingsdetaljer finns här och det är fina Lina och Robine som håller i tävlingen. Jag ska bara lösa det där med att ta formbilder nu... Frågan är: Självutlösare? Spegel? Hur gör man när man är själv och har helt kassa förhållanden i sin lägenhet? Ska lösa det där praktiskta bara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0