Mental näring

Ja, det är en av de fyra ledstjärnorna inom xtravaganzas viktminskningsprogram. Inte för att det går så där jättebra med de andra ledstjärnorna just nu (God enerig, Mental träning, och Rörelseglädje)...
¨
Idag har jag givit mig själv massor med mental näring... riktigt njutit av syn, hörsel och känselintryck. Jag tog med mig mina skolpapper upp på berget och bara njöt. Där jag först hade tänkt sitta var det väldigt blåsigt och på andra sidan tänkte jag att det bara skulle vara skugga så jag tänkte att jag skulle gå ner igen men iallfall få mig en bra promenad på vägen. Men så kom jag runt på andra sidan (för att förlänga promenaden gjorde jag så) och där hittade jag en liten halvmåne med bänkar och en papperskorg som badade i solsken och fågelkvitter. Inte riktigt den utsikt jag velat ha, men det blåste inte så farligt.
¨
Där har jag suttit i tre timmar. Men till skillnad från igår var jag smart nog att smörja in mig med solskydd innan jag gick ut. Får se om det blir några ränder eller bränmärken idag. Gårdagens är härligt röda och varma i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jättebra med cyklingen, vardagsmotion är sjukt bra att få. Skönt att sitta ute och plugga, själv har jag skjutit pluggandet lite åt sidan igen, vilket är dumt men ska ta tag i det imorgon. Angående gymmet så kanske det kan hjälpa att boka in några pass så här i början så att det verkligen blir av, sen när man kommer in i det blir det ju enklare men bara för att du ska komma dit igen. Har du förresten testat att registrera träningen något? jag för in all min träning på funbeat.se då får jag svart på vitt hur mycket jag rört mig och kan köra lite tävling mot mig själv och andra, så det kan ju vara en idé. Jättebra med kvällens träning iaf.



Ska testa din övning här snart också.

2011-04-19 @ 22:42:15
URL: http://fitnessguru.se/osa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0