Medan jag väntade

Jag deltar i en hundra dagar lång tävling om livsföränding och har därigenom antagit uppmaningen om att skriva en motivationslista. Men först vill jag säga något om mig...
¨
Min motivation kommer definitivt inte gratis och jag har den senaste veckan letat efter den med ljus och lykta för att hitta den. I höstas, när jag fattade mitt beslut kom movitationen av att jag inte ville vara ensam tjockis. Jag ville inte bli den där som inte kunde vara med på allt roligt, jag ville inte vara den där som hellre stannar hemma för att det är för jobbigt att gå med på vad som än händer.
¨
Men nu orkar jag ju... jag orkar mer än de flesta jag känner. Jag har en bra kondition, den kan bli bättre, men jag orkar ändå mycket mer än vad jag trodde var möjligt med den vikt jag ändå har just nu. Jag är fysiskt stark och kan lyfta och bära och ha mig utan att jag går sönder. Jag bygger de muskler jag kommer att behöva för ett långt och skadefritt liv med relativt stor lätthet. Jag är fortfarande tjock, men jag orkar. Det som motivierade mig i höstas är åtgärdat. Jag måste hitta något annat som kan motivera mig ett tag. Jag behöver tydligare mål.
¨
Jag väntade länge sist på att hitta motivationen. Medan jag väntade gick jag upp från 89 till 118 kilo, det tog två år. Innan det hade jag ingen motivation, första gången jag gick ner i vikt bara hände det av sig själv. Jag vägde 108 kilo, flyttade hemmifrån, levde fattigt, jobbade som tidningsutdelare till fots och rätt vad det var kom jag hem till jul och vägde 89 kilo. Bara så där hade jag tappat 19 kilo. Det som gjorde att allt trillade tillbaka var nog att jag tappade allt det där utan motivationen att varken tappa eller bibehålla den vikt jag nått ner till. Jag blev kär, vi åt ute och inne och god mat i mängder. Jag slutade leva fattigt och jag vände knäna bakochfram och blev stillasittande.
¨
Hade jag bara haft motivationen då hade jag kanske slutat tröstäta när pojkvännen tröstmatade när knäna var trasiga. Hade jag bara satt stopp när vågen pekade på 95 kilo igen till sommaren. Hade jag bara haft motivationen till att inte bli så tjock igen... Vid 95 tänkte jag "fan, jag skulle ju inte hit igen... Aja, men inte över 100 i alla fall.. aldrig mer över 100 kilo igen. Men jag var inte motiverad nog att hålla mig under 100.
¨
Så här är nu min motivering för att forsätta... för att inte hamna över 100 igen... NÅGONSIN!! (förutsatt att jag aldrig blir gravid med tvillingar förståss, då kan man tänka sig att det blir lite tungt mot slutet)
¨
När jag är "klar" för den här gången... när minga hundra dagar är slut ska jag:
Ha ett body-fat-percent på UNDER 28%
Ha en total body mas på UNDER 79 kilo.
Kunna latsa min egen vikt i MINST 10reps*1set
Kunna jogga obehondrat 3 km på under 30 minuter.
Lämna in min balklänning från gymnasiet för att sys in. (bildbevis utlovas)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0