Medan vi väntar

... på att wordpress support ska höra av sig med en lösning på mitt flyttproblem kommer här en liten prylcheck.
¨
Jag har som sagts tidigare gått ner en hel del i vikt. Det har resulterat i att mina gamla kläder inte passar så bra längre och här är bildbeviset på det.
¨
¨
Här är mina tre favorit-BH-ar när det kommer till träning. Den svarta använde jag mycket i början, i januari, för det passade så bra och höll saker på plats.. Jag har ingen aning om vad det är för märke, eller storlek eller något sånt. Men gammal är den för jag minns inte när jag fick den. Jag har haft den sedan gymnasiet i alla fall.
¨
Den vita köpte jag själv någon gång för tre-fyra år sedan. En Casal, strl Large c/d. Den har passat kanonbra under februari och större delen av mars, men nu tycker jag att de där tuttarna skumpar lite väl mycket i den. Så när pappa försökte pracka på mig nya skor sa jag att om det var något jag behövde så var det en ny sportBH, inte skor.
¨
Och inte konstigt att jag behövde en ny om man tittar på storleksskillnaden. Den röda är den nya och den är en MEDIUM.. jag är en MEDIUM person... Inte en LARGE.. Fatta (!!) känslan i det. Jag har inte varit en medium sedan mellanstadiet... sedan jag fick tuttar!!
¨
Men som sagt, detta var mitt försök att få pappa att ge min något annat än skor. Jag har skor... Kolla bara:
¨
Vinterkängor
skyddsskor x2
gummistövlar
läderstövlar
prommenadskor x2 varav ett par som är nästan nya.
skeatskor x2
lågskor x2
pumps x2
vinterpumps
vandringssandaler
flippflopp (i gummistövlarna)
OCH
löparskor.
¨
Totalt 17 par skor. Men Vinterkängorna är jättegamla och nästan slut. Det gamla paret prommenadskor är slut i innersulan och nyps lite grann, everest-sandalerna limmade jag förra sommaren för att remmarna skulle hålla säsonen ut och det äldre paret skeatskor är också jätteslitna och finns kvar som ful-skor. Så det är fyra par som är på väg ut. Sen använder jag flippfloppen bara när jag ska till tvättstugan. Lågskorna, läderstövlarna och pumpsen använder jag nästan aldrig. Gummistövlarna används när det är väder för det. Det ena paret skyddsskor skaver JÄTTEMYCKET så dom använder jag heller aldrig.
¨
Men till vardags, använder jag alltså:
¨
North face, två månader gamla. De är lite lortiga efter en helg på landet hos pappa, men i övrigt är sulorna som nya. Ovansidan är av gortex-väv som andas och släpper ut fukt, men inte släpper in regn så lätt. Jag älskar dessa skorna. Det var dem jag tog rundan med i helgen. De är lämpade för prommenad, men det funkade alldeles utmärkt att småjogga i dem på grusväg.
¨
På gymmet använder jag de här:
¨
Ett par lögarskor från reebook UTAN pronationsstöd. Jag tillhör nämligen den minoritet som går på utsidan av foten helt naturligt och inte trampar ut min hålfot ens i platta skor. De har bra dämpning, men börjar bli lite gamla. Jag köpte dem för två år sedan, eller om det kanske var tre (?). Jag har hört att sulorna hårdnar efter en tid och det kanske de har gjort, men på gymmet fungerar de bra för mig och med tanke på att de kostade ganska så mycket och jag knappt använt dem förrän nu i år vore det dumt att pensionera dem redan. Förresten har jag knappt slitit på sulorna alls.
¨
Ibland när jag känner för att inte har "träningsskor" på fötterna väljer jag de blå skeatskorna från bilden där uppe. De är platta, breda och minskar risken för att jag ska trampa snett. På jobbet är det skyddsskorna som gäller (de med rött foder) och de ger bra stöd och är konstruerade för att skydda mot belastningsskador.
¨
Finskorna har jag inte använt nästan alls.. sist var de vida lågskorna på syrrans bröllop i somras.
¨
¨
Nog har jag skor alltid!
¨
¨
Men det räcker inte för pappa... Han vill stötta mig. Och visar sitt stöd genom ekonomisk oro. Eftersom jag bara använder north-face-skorna ute är han rädd att jag ska bli blöt om fötterna och att de då ska skava. Jag anser att de är av gortex och läcker alltså inte in i första taget, jag leker inte längre i vattenpölar och blötar ner mig och om de mot förmodan skulle bli blöta av regn en dag har jag andra skor hemma att använda.
¨
Men killen i affären tyckte att det är viktigt att jag har två par skor (att han får sälja ett par nya skor till mig) eftersom det blir jobbigt och att man får ont i fötterna om man går och står mycket och bara har ett par att använda.
¨
Jag försökte avleda pappas uppmärksamhet från MITT BARN SKA HA FLER SKOR genom att säga att jag har skor, men att mina vandringssandaler är trasiga och slut och behöver bytas ut. Istället för sko-kartongen pappa redan stoppat under armen tänkte jag... Jaja... svarade pappa. Och så plockade expediten fram dessa:
¨
Timberland... inte jättesnygga kankse.. de fanns i svart.. men det var liksom lite snabba puckar och jag hade inte mycket att säga till om. Själv föredrar jag att i lugn och ro prova och prova igen och prova många par, hitta lite snyggare par, ställa frågor till expediten i stil med "finns de i svart/brun/vit?" eller "har ni den här i 39,5?"... Jag har nämligen stora fötter och ibland är 39 för litet och då behöver jag 39,5 och så finns inte det... ibland är 39 liiiite stort men 38,5 för litet. Dem kom jag hem med i alla fall... och de kan säkert vara bra att ha i sommar.
¨
Men rara pappa la i alla fall inte ner skokartongen utan betalade för den med. Men jag tänkte att jag säkert skulle få med mig kvittot (som jag brukar få) och då kan jag ju lämna tillbaka skorna, byta till lite snyggare sandaler och kanske köpa ett par jeans i rätt storlek i stället, jag vågade inte nämna det för pappa för då hade jag ju fått det med bara så där och det blir lite väl mycket pengar på bara mig tycker jag.. han har två barn till varav ett är väldigt duktig på att inte avslöja vad hon egentligen behöver. Men jag fick inte med mig kvitot. Det stoppade pappa ner i plånboken av bara farten tror jag.
¨
Hursomhelst sitter jag här med ett par prommenadskor till:
¨
Adidas, svarta, troligen varma som fan... Satt väl bekvämt och så.. det är ju inget fel varken på utförandet eller passformen. Utsida av gortex så de inte ska ta åt sig vatten.
¨
Utan kvittot kan jag ju inte lämna tillbaka dem... så vad ska jag göra istället?
Först tänkte jag att jag kan ge dem till syrran på en gång... hon har ändå väldigt lite skor att gå i och hon skulle säkert bli jätteglad. Pappa skulle kanske bli lite mindre glad när han ser att jag givit skorna vidare, men det får han ta i så fall.. jag sa trots allt att jag inte behövde fler skor.
¨
Men nu tänker jag att jag kanske skulle prova dem på gymmet ändå.. Ta ut löparskorna en sväng på asfalten idag och se hur de känns där och ta dessa till gymmet så länge. Jag kan alltid ge dem till syrran efter att jag svettats i dem och gått in dem åt henne.
¨
¨
Och slutligen... till pappa, när/om han någon gång läser det här... Jag älskar dig och förstår att du vill väl, men ibland är det bra att lyssna på andra också. Teamwork är bra grejer, typ som när man ska paddla kanot, man måste vilka åt samma håll lika mycket annars går det bara runt.
¨
Nu ska jag ta en dusch och tvätta håret. Sen ska jag PW-småjogga mig in till mötet med de anonyma tjockisara. Jepp.. jag ska duscha först, men jag ska duscha efteråt också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0