Första veckan, en sammanfattning.

Första veckan börjar närma sig sitt slut och här kommer en sammanfattning:
¨
Dag 1: inga större problem. Jag trodde att jag skulle vara hungrigare och ha svårt att få i mig så mycket vatten än vad det visade sig att jag hade. Det största problemet var missen med psyliumfröskalen.
¨
Dag 2: hungrig, lite seg, men inga problem med att få i mig all vätska. Dagen spenderades i soffan.
¨
Dag 3: hungrig, mycket seg.
¨
Dag 4: mindre hungrig igen. Mindre seg. Tack vare tvättdag och genomletning av garderob efter allternativa kläder att använda denna dag hittar jag mina "skinny-jeans" och är mycket nöjd med mig själv. Jag har dock insett att dessa nu inte kommer att vara så "skinny" särskillt länge till utan övergå till lösa, pösiga och dåligt passande jeans. Men vad gör väl det? Jag har fler plagg i garderoben som jag just nu är för tjock för och som jag kan ha som nästa "skinny"-mål.
¨
Dag 5: inte hungrig, pigg. Första dagen i verkligheten med frestelsen av att se kursarna med sina mer eller mindre välfyllda måtlådor och se cafeterians stora salladsbuffé, á la carte-menyn som visas i faktiska tallrikar, godisutbudet... Men kände ingen större lockelse.
¨
Dag 6: är fylld av väntan på sena bussar och förberedandet och genomförandet av undervisning på en skola en bit ut från stan. Som vikarie får man olika bra instruktioner beroende på hur van läraren man vikar för är med att ha ersättare. "Min" lärare är väldigt ung och har inte så god vana. Jag spenderade alltså ganska mycket tid till att sätta mig in i hans planering. Detta är lika med ingen lunchrast som är det samma som att jag inte spenderade någon tid i lunchrummet med alla andras lunchlådor.
¨
Dag 7: spenderades på universitetsbiblioteket (UB) större delen och på gymmet mindre delen av dagen. Hemtenta kombinerat med motion. I gymmet finns invägningsvågen. Jag har ingen våg hemma så jag har inte kunnat tjuvkika under veckan som gått, men jag vet inte hur invägningsvågen fungerar och jag känner också att känslan kommer vara större på första gruppmötet 24:e januari om jag inte vägt mig mellan start och då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0