Pappa

Min pappa.. Det är nog min största stöttepelare i det här med att ändra livsstil. Mamma är stolt och glad över att jag gått ner så mycket, mår så mycket bättre och orkar så mycket mer, men pappa har funnits där hela vägen. Redan för snart tre år sedan, när jag fick ett OK från sjukgymnasten att börja träna igen efter knäskadorna fanns pappa där och gjorde vad han kunde för att motivera och pusha mig. Vi hade en Deal. För varje kilo jag gick ner var han skyldig mig hundra kronor. Då vägde jag 113 och tappade väl ner till 111. Men jag var inte motiverad själv och det fanns inte nog med pengar i världen att motivera mig med.
¨
Min Pappa... Han har det kanske inte så lätt och vet väl inte riktigt hur man gör för att visa sitt stöd och sin uppmuntran på annat sätt än att öppna plånboken och vifta med en peng. Så det var så han gjorde. Vi tillochmed skrev ett litet avtal som han tvingade mig att stoppa i plånboken. Men jag var som sagt inte tillräckligt motiverad att ta tag i det då och det gjorde fortfarande ont, trots gymnastens OK-stämpel. Så det gick inte så bra och 111 blev på två år (från Dealen till förra sommaren) 118,4. Nu har jag sedan 118,4 nått ner till 94,9 förra måndagen. Lita snabb huvudräkning ger 23,5 kilo.
¨
Mamma träffade jag på stan för typ fem veckor sedan och igen på Bodaborgskalaset för tre veckor sedan. Hon blev jätteglad av att se mig och se hur liten jag blivit. Men jag tror att pappas reaktion kommer toppa det. Jag ska unna mig att åka hem till pappa över valborg. Studenternas högtidshelg ska i Göteborg få firas utan den här studenten. Han har hoppats och önskat och peppat på det sätt han känt till från början. Och jag vet att han är stolt över mig. Han kan liksom inte riktigt dölja det i telefon. Jag pluggar och har bara två år kvar till min examen. Jag jobbar extra på helgerna och har lyckats få heltid över sommaren på samma ställe... OCH jag har ändrat mina mat- och motionsvanor HELT sedan sist vi sågs. Inte konstigt att han är stolt.. skulle jag med vara.. Jag ÄR det!!! Fast jag är inte klar än...
¨
Ända in i kaklet? HA! Hela vägen genom kaklet!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0