Motion i aktion och tankar.

Jag kom mig så ut för att svettas lite. Aktiviteten bestod i att jogga, ungefär en kilometer, och sedan göra diverse cardio-övningar. Lite idioten, lite höga-knä-hopp, lite springa i sidled, lite spurt.. Sen lite benmuskel i form av squats och utfall...
¨
Jag kom ju på att jag bor granne med en idrottsanläggning med löparbanor. Banorna är sagda att rivas upp till fördel för nya läktare runt fotbollsplanen där, men än så länge finns de där och jag tänkte att det kanske borde vara tillåtet för allmänheten att jogga där.. och enligt forumtrådar jag hittade skulle det vara det om grindarna var öppna. Grindarna var stängda när jag cyklade förbi där idag i alla fall. Men då var klockan en hel del också. Ska se om jag får tummen ur att ringa och fråga de som förvaltar planen om hur det ligger till. Annars får jag hålla till på grusplanen.. Den ligger lite närmare hem, lär lite-lite mindre i omkrets och används flitigt som genväg av spårvagnspendlare. Men helt okej att jogga lite på och sånt.
¨
När jag var där kände jag att "åh vilken härlig kväll... vilken kanonplan det är här egentligen... den används säkert alldeles för lite.... Sånna hår brukade jag spela brännboll på när jag var liten..." tänkt och klart tycker jag att jag borde spela mer brännboll... för det har jag hittat en lämplig plats att vara... nu saknas bara boll, raket, utmärkt bana att springa och några att spela med så klart...
¨
Frivilliga bör bo i Göteborg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0