Helgplaner?

Så vart det fredag. Och i helgen ska jag INTE jobba. (Big Like från mitt håll). Jag har alltså en nästan måste-fri helg att se fram emot. Jag har hållt på att städa min lägenhet i två dagar nu och det börjar kännas klart. Det är mycket att komma ikapp med efter att inte ha gjort något alls nästan på 4-5 veckor. Jag putsade fönstren sist. Det var slöseri med tid. Nu är de lika skitiga igen, men det får de vara för skaftet gick av på fönster-skur-skrap-grejen sist. Jag ska skaffa en ny och göra om det sen... någon annan gång... typ när jag har fått lite mer pengar i kassan ( = till hösten).
¨
Nu, idag, håller jag på att fixa till det sista i lägenheten och packar och har mig. Idag bär det av till pappa. Katterna ska få vara ensamma hemma till på söndag, bortsett från kattvakten som kommer och ser till dem imorgon och ger dem mat, vatten och kel. Ska bli roligt att träffa pappa. Han har verkligen sett fram emot att jag ska komma. Det märks så tydligt. "Nu är sängen bäddad så det är bara att du kommer!" (två veckor sedan), "Jag la i båten idag så vi kan puttra runt lite på sjön när du kommer!" (en vecka sedan) och "Det ska bli så roligt att du kommer. Vet du när?" fyra dagar sedan. I morse, kl 5 kom ett sms... "Jag möter dig på stationen när du kommer." Något annat hade jag inte väntat mig för det är ändå tre mil kvar när jag väl kliver av tåget. Men det är roligt att vara uppskattad.
¨
Så nu är allt packat, utom datorn och adaptern. Fyra går tåget, men tre beger jag mig hemmifrån. Tänkte vara i god td. Jag har kollat med kattvakten som kommer och kelar med missarna medan jag är borta. De klarar sig ju egenltigen till söndag med mat och vatten och så, men de blir nog lite ledsna om ingen kommer och klappar dem. Men det är ordnat så att en kattvakt kommer och klappar katter imorgon.
¨
Så vad jag ska göra i helgen? Jag ska troligen åka båt :-D, eventuellt ro båt. Det är vad jag vet än så länge. Eventuellt kommer storebror och säger hej en sväng imorgon. Och kanske kanske kommer syster och svåger en snappis på söndag förutsatt att jag inte hunnit åka hem ännu. Jag har inte köpt biljetten tillbaka än för SJ är dumma. Jag ska från Gbg till Örebro, då kan man ju tänka sig att det ska vara mest fördelaktigt att köpa en biljett från start till stopp, men ack så fel. Jag har köpt två biljetter, för SAMMA tåg (194) för att först åka till Skövde och sen vidare därifrån till Örebro. Genom att köpa två biljetter sparade jag hundra kronor. Helkorkat! Så jag väntar med att köpa hem-biljett till imorgon och eventuellt blir det en sista-minuten hem.
¨
Men nog om SJ och idiotin. Nu packar jag ner datorn och fixar det sista innan jag beger mig. Ha en toppenhelg!
¨
¨
¨
ps. i mitt kvarter slog rodondendron-buskarna ut inatt... Sommar!!! ds.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Läs SJ AB baklänges så förstår du. ;) Hoppas du har haft en fin helg!

2011-05-01 @ 21:15:53
URL: http://bragjort.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0