En bra fest, en bra dagen-efter.

Så var jag på fest i går. Jag drack massor av gott vin, åt massa god mat och åt INGET godis, INGA snaks och drack INGA sliskiga drinkar. När de andra åt hemgjord smörgåstårta fick jag en tallrick med LCHF-tänkt tårtfyllning... Inget bröd! Och när de andra åt tårta med marängbottnar och grädde med hallon mellan lagren fick jag en tallrik med hallon-grädde eller grädd-hallon. Inget socker... Kanonbra!
¨
Fast trots att jag höll mig till bra saker att äta drack jag ju som sagt massa vin och var väl så där trevligt sallongsberusad mellan någonting halv fyra-fem igår eftermiddag till någon gång 7 i morse. Sen är det svårt att avgöra för sedan dess har jag lullat vidare i tröttmans tecken.
¨
Kom hem 9-ish och somnade 10, väckted 12 av morbror som ringde och sa att han var på väg och var i Säve... Säve! Det är ju typ tio minuter bort bara! Jag upp som bara den, på med en behå och började panik-städ-plocka undan och rätt på saker och kom på att det kan ju vara bra om jag har byxor på mig också.. men jag hann städa klart för morbror tog vägen om Biltema och köpte en skiftnyckel till mig. Sen fixade jag hans jeansväst och han min cykel. Så Cykeln...
¨
Den där cykeln.... det har varit ett gnagade problem för mig sedan den gick sönder i höstas och bromsarna började bete sig skumt och jag var ju iväg med cykeln till Cykel-Åke här bort i kvartert. Han gjorde en snabb utvärdering och sa sen att "Tja, den är ju så gammal så det finns inga reservdelar till navet, så vi får byta hela hjulet, och däcken är orginal säger du, sedan 77, så vi ska nog bytat dem med... och slangarna... pyspunka... Ja... men 2000 ungefär." !?VA!? - Aldrig svarade jag. Idag petade morbror på den i kanske tio minuter och nu har den både fotbroms och alla växlar fungerar. I stället för en fotbroms som fungerar när den känner för det i låga hastigheter och tre växlar, fast med så liten vajer-marginal att de rätt vad det var bytte växel självt.
¨
Hursom.. jag ska iväg och jobba nu. Jag är inne på timme nummer-jag-tappade-räkningen-efter-30-Vaken. Jag tror kollegan får köra bilen idag... hehe... jag är inte i stånd till att göra det. Men nu blir det 2 timmar betald dagen-efter-promenad... :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0